تجهیزات پزشکی یوکامد
شماره تماس : 09124625210

مزایای استفاده از بالش طبی

اگر تا به حال با گردن درد، شب بی قراری یا بیدار شدن از خواب با احساس خستگی دست و پنجه نرم کرده اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که بالش آزاردهنده خود را به بالش طبی ارتقا دهید. بالشی که نه تنها شیک و منحصر به فرد به نظر می رسد بلکه بسیار راحت و نرم است. بالش مناسب بالشی است که گردن و پشت شما را در حالت طبیعی نگه دارد. یک بالش طبی به عنوان یک کاهش دهنده استرس پس از یک روز سخت کاری خسته کننده عمل می کند. بسیاری امیدوارند که بالش های پر به آنها کمک کند تا شب ها آرام بخوابند. با این حال این بالش ها علیرغم بافت لطیفشان، همیشه پشتیبانی کافی برای گردن شما ایجاد نمی کنند، که در نهایت منجر به درد در قسمت بالایی بدن شما می شود. بر خلاف بالش‌های معمولی، بالش‌های طبی دارای فومی هستند که با انعطاف خود شکل سر و گردن شما را میگیرد.

نکته مهمی که باید در مورد بالش طبی بدانید این است که داخل آن ها نوعی فوم پلی یورتان است که به صورت شیمیایی اصلاح شده تا بالش منعطف تر و کشسان تر شود. هنگامی که به آن فشار وارد می کنید، به آرامی به شکل بدن شما درمی آید، سپس با آزاد کردن آن به آرامی شکل خود را به دست می آورد. این مقاله یک مرور کلی از تمام مزایای بالش های طبی ارائه می دهد. بالش های طبی در سال های اخیر به دلیل توانایی آن ها در ارائه تجربه خواب راحت، به طور فزاینده ای محبوب شده اند. برخلاف بالش های سنتی، بالش های فوم حافظه از ماده ای ویسکوالاستیک ساخته شده اند که با شکل سر و گردن شما همخوانی پیدا میکند و پشتیبانی دلخواهی را برای شما فراهم می کند. این کار می تواند به کاهش درد گردن و شانه، کاهش خروپف و بهبود کیفیت کلی خواب کمک کند.

هنگام خرید بهترین بالش طبی، چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اولی چگالی فوم است. فوم با چگالی بالاتر پشتیبانی بیشتری را فراهم می کند، اما همچنین می تواند محکم تر احساس شود. فوم با چگالی کم تر، نرم تر است، اما ممکن است پشتیبانی کافی را برای برخی را فراهم نکند. عامل مهم دیگر، شکل و اندازه بالش است. برخی از بالش های طبی طوری طراحی شده اند که با شکل سر و گردن شما هماهنگ باشند، در حالی که برخی دیگر شکل سنتی تری دارند. همچنین باید به جنس پوشش بالشتک ها نیز توجه کرد که می تواند روی قابلیت تنفس و راحتی کلی تاثیر بگذارد. تیم تجهیزات پزشکی یوکامد آماده ارائه مشاوره جهت خرید انواع بالش طبی و تجهیزات مراقبتی درمانی در منزل میباشد.

بالش طبی

 

مزایای بالش طبی

اگر بعد از بیدار شدن از خواب از درد گردن، شانه یا کمر رنج می برید بالش های طبی بهترین راه حل است. در ادامه برخی از مزایای استفاده از بالش طبی را ارائه می دهیم:

  • کاهش خروپف
  • خواص ضد حساسیت
  • تراز ستون فقرات
  • کاهش گردن درد
  • تکیه گاه فشار
  • خواب بدون وقفه
  • نگهداری آسان
  • بهبود گردش خون
  • کاهش استرس
  • خنک کننده

مزایای بالش طبی

کاهش خروپف

بالش های طبی برای کسانی که از خروپف و آپنه خواب رنج می برند بسیار مفید و کارآمد است. خواب به پشت و شکم درحالت عادی باعث این خروپف ها می شوند زیرا زبان و سقف دهان به هم نزدیک میشوند و در نتیجه راه هوایی را مسدود می کنند؛ همچنین نوع اشتباه بالش می تواند باعث انقباض عضلات گردن شود که ممکن است باعث افزایش خروپف شود. خروپف کردن نه تنها برای شما بلکه برای همسرتان نیز بسیار آزار دهنده است. اما با بالش های طبی می توانید آن را کنترل کنید. بالش های معمولی معمولا وقتی سر به سمت بالا باشد، راه های هوایی شما را مسدود می کنند. برعکس بالش های طبی که با توجه به گردن شما شکل می گیرند و مجاری هوایی شما را باز نگه می دارند، در نتیجه منجر به یک خواب بدون خروپف می شوند.

 

خواص ضد حساسیت

بالش های طبی از موادی ساخته می شود که به طور طبیعی ضدحساسیت و آنتی باکتریال هستند. این بدان معنی است که آن ها از رشد باکتری ها، کپک ها، کنه ها و قارچ  و خارش پوست جلوگیری می کنند. این نوع بالش ها برخلاف بالش های پر، پشمی و پنبه ای که شکاف های بیشتر برای پنهان شدن اجرام دارند، ساختار متراکمی دارند و هیچ “میکروفلاف” را در هوا آزاد نمی کند که بتواند به طور بالقوه استنشاق شود. اگر از مبتلایان به آسم یا آلرژی هستید، این نوع بالش برای شما بسیار مناسب است.

 

تراز ستون فقرات

وقتی می خوابید، می خواهید ستون فقراتتان تراز باشد. این بدان معناست که سر، گردن و پشت شما در یک راستا قرار گیرند. با این حال، بسیاری از افراد به دلیل مشکلات خواب خود برای رسیدن به این هم ترازی ایده آل به سختی تلاش می کنند. اگر اغلب با گردن درد یا کمر درد از خواب بیدار می شوید، ممکن است به این دلیل باشد که ستون فقرات شما از هم ترازی لازم برخوردار نیست. یک بالش طبی می تواند به هم ترازی ستون فقرات و کاهش سختی خواب شما کمک کند زیرا از منحنی طبیعی گردن شما پشتیبانی می کند.

بالش مناسب، سر، گردن و شانه های شما را حمایت می کند و آن ها را در راستای ستون فقرات شما نگه می دارد. این کار می تواند به بهبود کیفیت خواب شما و جلوگیری از درد کمک کند. علاوه بر این، تنظیم مناسب ستون فقرات برای سلامت کلی ضروری است. این کار به عضلات شما کمک می کند تا به درستی استراحت کرده و در صورت درد، بهبود یابند و خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد. همچنین بالش های طبی از کشش های عضلانی در حین خواب جلوگیری می کند. هم ترازی ستون فقرات از فشار بر اعصاب جلوگیری می کند و جریان خون را افزایش می دهد.

 

کاهش گردن درد

خوابیدن روی بالش طبی به دلیل خواص حمایتی آن می تواند درد گردن را کاهش دهد. درد گردن می تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله وضعیت بدنی نامناسب، کشش عضلانی و خوابیدن در وضعیت نامناسب باشد. یکی از روش های غیر تهاجمی برای کاهش درد گردن استفاده از بالش طبی است. این بالش ها برای حمایت از ستون فقرات و حفظ هماهنگی مناسب در هنگام خواب طراحی شده اند. این کار به کاهش فشار بر عضلات و رباط های گردن کمک می کند و همچنین می تواند از سردرد و مشکلات TMJ جلوگیری کند. علاوه بر این، بالش های طبی اغلب دارای تکیه گاه داخلی گردن هستند تا ماهیچه های گردن شما به سختی کار نکنند تا شما را در هنگام خواب در هماهنگی خوبی نگه دارند. بسیاری از افرادی که از درد مزمن گردن، شانه و کمر رنج می برند، بالش های طبی را دارای مزایای زیادی می دانند.

 

تکیه گاه فشار

یک بالش طبی به عنوان یک کاهش دهنده فشار در نواحی تحت فشار مثلا بین کمر و گردن عمل کند. این نواحی با نیروی جاذبه بالایی به پایین کشیده می‌شوند و گردش خون را با مشکل مواجه می‌کنند و در نتیجه عضلات دردناک می‌شوند. بالش های طبی وزن سر و گردن شما را به طور مساوی روی بالش توزیع می کنند تا درد در پشت و گردن شما ایجاد نشود. بالش های طبی از آنجا که دارای انحنای مناسب هستند، یک بالش عالی برای افرادی است که احساس فشار در ناحیه گردن، شانه ها و پشت دارند.

 

خواب بدون وقفه

بالش های طبی برای بهبود کیفیت خواب و کاهش خروپف عالی هستند. هنگامی که با یک بالش طبی می خوابید، حالت خواب شما برای یک شب استراحت عالی بهینه می شود و راه های هوایی شما را باز نگه می دارد و خروپف و اثرات آپنه خواب را کاهش می دهد. همچنین مطالعات نشان داده اند که بالش های مخصوص به طور موثری درد گردن را به خصوص در هنگام خواب و صبح پس از استفاده کاهش می دهند. یک بالش طبی می تواند کیفیت خواب شما را با قرار دادن سر، گردن و ستون فقرات در یک موقعیت طبیعی بهبود بخشد. این کار به شما اجازه می دهد راحت استراحت کنید و خواب راحت تری داشته باشید.

بیشتر بزرگسالان روزانه خواب های جانبی دارند، اما داشتن خواب در طول شب همیشه آسان نیست. بالش های طبی متناسب با شکل سر و گردن انسان هستند و به کاربر اجازه می دهند سر، گردن و کمر خود را فارغ از اینکه در چه وضعیتی قرار دارند، تنظیم کند و در عین حال فشار روی شانه ها و گردن خود را کاهش دهد تا از درد بدن در صبح جلوگیری شود. علاوه بر این، زمانی که وضعیت خواب مناسب شود، عضلات بدن قادر به استراحت کامل هستند که منجر به یک شب خواب عمیق و آرام می شود.

 

نگهداری آسان

برخلاف بالش های معمولی، شما می توانید به راحتی از بالش طبی خود مراقبت کنید. فقط کافی است پوشش قابل شست وشو را بردارید و آن را بشویید قرار دهید و خود بالش را از هر گونه لکه ای تمیز نگه دارید. خوشبختانه بالش های طبی مراقبت کمی نیاز دارند. هر بالش پس از استفاده به شکل اصلی خود باز می گردد، به این معنی که لازم نیست وقت و انرژی خود را برای پر کردن آن هدر دهید.

بالش های طبی با اینکه معمولا گران تر از بالش هایی هستند که می توانید در برخی فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید. اما دلیل خوبی برای این کار وجود دارد. جدا از راحتی و پشتیبانی بیشتر، بالش های طبی طبیعتا دوام بیشتری دارد. بالش های ارزان تر تراکم کمتری دارند و معمولا تنها حدود شش ماه طول می کشند تا وارفته و افتاده شوند. اما یک بالش طبی می تواند تا سه سال دوام بیاورد، که به این معنی است که این بالش ها می توانند در طول زمان مقرون به صرفه تر باشند.

 

بهبود گردش خون

گردش خون فرایندی است که به وسیله آن خون به تمام قسمت های بدن پمپ می شود تا اکسیژن و مواد مغذی را به سلول ها برساند. این ماده برای حفظ سلامت ضروری است، زیرا به حذف مواد زائد از سلول ها کمک می کند و از سیستم ایمنی حمایت می کند. گردش می تواند توسط عوامل مختلفی از جمله کشش عضلانی و فشار بالش یا تشک مختل شود. هنگامی که ماهیچه ها دچار گرفتگی هستند، می توانند جریان خون را کند کنند و رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به سلول ها را دشوار کنند. این می تواند منجر به خستگی، سردرد و مشکلات دیگر شود.

خوشبختانه یک بالش طبی عالی می تواند با حمایت از گردن و رفع کشش عضلانی به بهبود گردش خون کمک کند. با اجازه دادن به عضلات گردن برای استراحت، گردش خون بهبود می یابد و اکسیژن و مواد مغذی می توانند راحت تر به مغز برسند. در نتیجه، یک بالش طبی می تواند به بهبود سلامت و تندرستی کلی کمک کند. این نوع بالش احتمال فشرده شدن رگ های خونی را کاهش می دهد و در نتیجه احتمال ایجاد هرگونه محدودیت در جریان خون را از بین می برد. گردش خون بهتر برای اطمینان از اینکه تمام بافت های بدن مقدار بهینه اکسیژن را دریافت می کنند و در نهایت سلامت عمومی فرد را بهبود می بخشند، حیاتی است.

 

کاهش استرس

بالش های طبی مانند تشک های مموری فوم باعث آرامش و ریکاوری گردن، قسمت بالایی پشت و شانه ها می شوند. اگر در تمام طول روز پشت میز کار زیادی انجام می دهید یا اهل ورزش هستید، این بالش برای شما مناسب تر است. خوابیدن روی بالش طبی می تواند سطح استرس را کاهش دهد زیرا به شما کمک می کند استراحت کنید و خواب راحت داشته باشید. خوابیدن روی بالش های طبی به شما اجازه می دهد تا در طول روز به طور موثرتری از بدن خود استفاده کنید که می تواند سطح استرس را به طور کلی کاهش دهد.

 

خنک کننده 

از آنجایی که در بالش طبی فضای “خالی بسیار بیشتری برای جریان آزاد هوا بین تکه های پر شده داخل بالش وجود دارد، قابلیت تنفس بیشتری از بالش های سنتی دارد. این نوع بالش به هوای گرم اجازه عبور می دهد تا با هوای تازه و خنک جایگزین شود. این کار از گرم شدن ناخوشایند بالش جلوگیری می کند که یکی از شکایت های اصلی در مورد بالش های سنتی بوده است.

 

نتیجه گیری

اگر بدانید خواب چقدر برای سلامتی و تندرستی شما حیاتی است، حتما روی خواب خود سرمایه گذاری می کنید تا به راحتی و وضعیت خواب مطلوب برسید. بالش های طبی جایگزین خوبی برای بالش های معمولی هستند زیرا شکل بدن هر فرد را قالب گیری می کنند و وضعیت خواب متناسب را فراهم می کند. علاوه بر این که خواب راحتی به شما می دهد، استفاده از آن آسان و بادوام است. در نهایت هر کسی که با گردن گرفته یا درد دار از خواب بیدار می شود، از گردن درد یا مشکلات عمومی خواب رنج می برد، ممکن است نیازمند امتحان بالش طبی باشد؛ در این صورت تیم تجهیزات پزشکی یوکامد میتواند شما را در تهیه با کیفیت ترین بالش های طبی یاری نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Call Now Button